تنهاترین آرزو
يک مرد فکر مي کند همين که در خانه باشد نشان دهنده صميميت او با همسرش است، آنها حساب نمي کنند که در زمان حضور در اتاق پاي کامپيوتر هستند يا فيلم مي بينند يا خواب هستند يا... تا به حال شنيده ايد ک
قالب وبلاگ
موضوعات سايت
درهم و برهم
متفرقه
عکس
اس ام اس و پیامک
خبر تصویری
داستان
پزشکی و بهداشتی
عاشقانه ها
حدیث
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت تنهاترین آرزو خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید









يک مرد فکر مي کند همين که در خانه باشد نشان دهنده صميميت او با همسرش است، آنها حساب نمي کنند که در زمان حضور در اتاق پاي کامپيوتر هستند يا فيلم مي بينند يا خواب هستند يا...


تا به حال شنيده ايد که زباني که زنان حرف مي زنند متفاوت از زباني است که آقايان استفاده مي کنند. مثلا وقتي يک خانم مي گويد « حرفش را نزن، اصلا برايم مهم نيست »، در واقع مي خواهد به طرف مقابل بفهماند که نه تنها موضوع برايش مهم است بلکه باعث ناراحتي اش هم شده است. اما کمتر مردي است که اين موضوع را بداند و تعبير درستي از آن داشته باشد، حالا اين موضوع ساده را به تمام وجوه زندگي تعميم دهيد تا درک کنيد زنان چه رازهاي بزرگي هستند. مرداني که نتوانند راز شخصيت زنان را کشف کنند خواه ناخواه دچار اشتباه هاي بزرگي در قبال آنها مي شوند تا جايي که ممکن است زندگي و رابطه شان تحت الشعاع قرار بگيرد. در اين مطلب شما را با ?مورد از اين اشتبا هات رايج مردها آشنا مي کنيم تا شايد کمي به مردها کمک شود که رفتار همسرشان را رمزگشايي کنند.


تفاوت هايي از دوران غارنشيني
بيشتر زوج ها اگر بخواهند رابطه اي موفق داشته باشند به حرف زدن اهميت زيادي مي دهند، اما با اين همه حرف زدن باز هم مردها مي گويند که فکر مي کنند زنان يک راز بزرگ هستند و نمي توان از کار آنها سر درآورد و همين عدم شناخت باعث مي شود که اختلاف عقيده اي کوچک مثل جارو کردن خانه يا چيدن ظرف ها در ماشين ظرفشويي منجر به دعوايي اساسي شود و به جاهايي برسد که طرفين شروع کنند از همه چيز و حتي خانواده هاي هم ايراد گرفتن.در اين مواقع نمي توان گفت هر دو طرف بي تقصيرند ولي شايد تقصير چنداني نداشته باشند و همه اينها ناشي از تفاوت ديدگاه هايشان باشد. بايد بدانيد خانم ها و آقايان بيشتر از آنکه فکرش را بکنيد با هم متفاوت هستند. دکتر آليسون آرمستانگ، روانشناس کاليفرنيايي مي گويد: اين تفاوت ها از همان دوران غارنشيني تا زندگي هاي مدرن امروزي در زندگي زنان و مردان وجود داشته است.


اشتباه يک : چرا مردها حرف خانم هاي شان را گوش نمي کنند؟
به نظرتان آشنا نمي آيد؟ بيشترين شکايت خانم ها اين است که مردشان به حرف آنها گوش نمي دهد.
متاسفانه مردها قدرت يک گفت وگوي ساده و عاشقانه را دست کم مي گيرند.خانم ها طي گفت وگو دوپامين يا همان هورمون لذت در بدن شان بالا مي رود و در نتيجه طي اين گفت وگو ارتباط قوي تر مي شود اما براي بيشتر مردها گفت وگو اينقدر اهميت ندارد.مردها متوجه نمي شوند که خانم ها حرف مي زنند تنها براي اينکه احساس کنند به طرف مقابل وصل هستند، آنها فکر مي کنند که همسرشان حرف مي زند که خواسته اش را مطرح کند.از طرف ديگر مردها به طور غريزي مي خواهند مشکلات همسرشان را حل کنند، حتي اگر خانم از او کمک نخواهد.


راه حل : يک عبارت هست که مي تواند براي خانم ها معجزه کند: « براي من از خودت بيشتر بگو» و اگر شما مي خواهيد واقعا او را خوشحال کنيد، بگوييد: « من به حرف هايت علاقه مندم »


اشتباه دوم : مردها پيشنهاد کمک نمي دهند
خانم هاي شاغل بيشتر اوقات روزشان را در دفتر کار سپري مي کنند و بعد هم بايد مشغول غذا پختن و رسيدگي به خانه شوند، آيا به نظر شما اين توقع زيادي است که زني انتظار داشته باشد بدون اينکه از همسرش بخواهد ظرف ها را بشويد؟
وقتي يک زن کمک مي خواهد يا به کمک نياز دارد، ممکن است به طور مستقيم خواسته اش را مطرح نکند و هيچ کس هم انتظار ندارد که يک خانم هيچ وقت به کمک احتياج نداشته و مانند يک شيرزن از کسي انتظاري نداشته باشد.
قبول کنيد که اين فراتر از توانايي يک زن معمولي است، مردي که قدرت جارو کردن در استحکام يک رابطه را متوجه نشود به احتمال زياد با همسرش مشکل خواهد داشت، مردها بايد بدانند که امور خانه در روحيه همسرشان به شدت تاثير مي گذارد.


اما چگونه؟ براي بيشتر زن ها، کارهاي خانه و تميز بودن آن نقش مهمي در احساس شان نسبت به زندگي دارد و اينکه همسرشان در اين امر به آنها کمک کند مي تواند به زندگي اميدوارشان کند.


راه حل: اول از همه شما به عنوان يک مرد بايد با ديدن تلويزيون و فيلم ها متوجه شويد که يک زن چه کارهايي انجام مي دهد
احتمالا خواهيد ديد که بيشتر اوقات خانم ها آرام و قرار ندارند، اگر همسر شما نيز چنين است هر چه سريع تر به کمکش بشتابيد و دوم اينکه مردها نياز دارند که کلمه « کمک » را از پيشنهادهاي خود حذف کنند. يک زن براي اينکه توانايي اش را نشان دهد جواب طبيعي اش به پيشنهاد کمک « نه » است؛يعني مي گويد « ممنون خودم انجام مي دهم » پيشنهاد مي کنيم به عنوان شوهر از او بپرسيد « آيا کاري هست که بتوانم انجام دهم؟ »


نکته مهم : از قانون طلايي « ارتباط موفق » چيزي شنيده ايد
بارها و در جاهاي مختلف درباره تفاوت هاي زن و مرد صحبت شده ولي براي بيشتر مردها رفتار زن ها همچون يک راز است و شايد غفلت از همين تفاوت ها گاهي باعث مي شود يک موضوع کوچک و يک اختلاف نظر جزئي تبديل به يک دعواي بزرگ و دلخوري زياد شود. قانون طلايي براي حل اين مشکل اين است؛ همان گونه که ديگران با شما رفتار مي کنند با آنها رفتار کنيد، مردها معمولا همان گونه که دوست دارند همسرشان با آنها رفتار کند با او رفتار مي کنند و همين باعث به وجود آمدن اختلافات مي شود چون زن ها و مردها متفاوتند.


اشتباه سوم : او با شما فرق دارد
آيا تا به حال ديده ايد که بعضي از مردها وقتي مي خواهند خيلي همسرشان را خوشحال کنند به او وسايلي چون ايکس باکس هديه مي دهند، چون همان کاري را مي کنند که دوست دارند همسرشان انجام دهد. وقتي مردي هديه مي دهد بيشتر به نيازهاي خودش فکر مي کند نه اينکه همسرش چه وسيله اي نياز دارد و در نهايت همين رفتار اثر خود را در زندگي نشان مي دهد.
البته اين فقط يک ويژگي مردانه نيست، همه مردم به طور طبيعي فکر مي کنند ديگران نيز خواسته هايي شبيه خودشان دارند، چون همه فکر مي کنند ديگران هم شبيه آنها هستند.
مردان و زنان عموما خواسته هايي همساز دارند اما اگر زن و شوهري اينگونه نباشند مشکلات زيادي برايشان پيش مي آيد.


راه حل : مردها نياز دارند درباره احتياجات همسرشان بيشتر بدانند، اينکه چطور بايد او را حمايت کنند و اينکه او چگونه شوهري را دوست دارد؟
به دست آوردن اين اطلاعات خيلي سخت نيست تنها کافي است از همسرتان سؤال کنيد. به خانم تان اجازه دهيد که به راحتي با شما ارتباط برقرار کند و توقعاتش را بگويد.


اشتباه چهارم : چرا او ساکت است؟
مردها فکر مي کنند وقتي همسرشان يک روز با آنها صحبت نمي کند حتما در حال جريمه کردن آنهاست اما حقيقت اين است که روحيه او آسيب ديده و نمي تواند صحبت کند. گاهي همين سکوت مردها را به اشتباه مي اندازد و باعث مي شود وضعيت را بدتر کنند. مرد مي خواهد به زن اجازه دهد تا خودش حالش خوب شود اما بايد بداند طولاني شدن سکوت زن مي تواند عواقب بدي به دنبال داشته باشد. مردها فکر مي کنند سکوت خوب است و حال زن را خوب مي کند اما براي زن اين سکوت، آرامش پيش از توفان است.


راه حل : وقتي يک زن ساکت است، بايد مرد از او علت سکوتش را بپرسد، مردها بايد هميشه همسرشان و احساسات او را چک کنند
بايد بدانيد که عبارت معجزه آسا در اين مواقع اين است « عزيزم در ذهنت چه مي گذرد؟ » در اين مواقع بايد مرد بيش از هميشه خود را دلسوز نشان دهد چون در اين صورت زن احساس امنيت مي کند و راحت تر احساسات واقعي اش را مطرح مي کند.
اگر نمي دانيد چگونه گفت وگو را شروع کنيد مي توانيد بگوييد «من نمي دانم چه کاري کرده ام، اما خيلي متاسفم که ...»


اشتباه پنجم : مردها دلايلشان را توضيح نمي دهند
اين يک شکايت رايج زن ها نسبت به مردهاست، چرا همسرم آنچه را که فکر مي کند، به من نمي گويد. در عصر حجر مردها براي شکار نياز داشتند تا جايي که مي توانند کالري ذخيره کنند، اما امروز مردها، کلمات را براي خودشان نگه مي دارند و سعي مي کنند احساساتشان را پنهان کنند. وقتي خانمي به همسرش پيشنهاد مي دهد که به سينما بروند ممکن است مرد بدون هيچ توضيحي تنها بگويد « نه!» هرچند در ذهن خود دلايل روشني دارد مثل اينکه جاي پارک پيدا نمي شود يا خيلي خسته است و... اما چون خانم ها اين دلايل را نمي دانند دچار سوء تفاهم مي شوند. مثلا زن فکر مي کند که همسرش دوستش ندارد و نمي خواهد با او وقت بگذراند.


راه حل : بايد با همسرتان بيشتر صحبت کنيد
مردهايي که تصميم هايشان را براي همسرشان توضيح مي دهند حدود ???برابر بيشتر از مردهاي ديگر در زندگي موفق هستند، اين مردها حتي اگر با همسرشان مخالفت کنند چون براي او توضيح مي دهند، تنش به وجود نمي آورند.



اشتباه ششم : مردها فکر مي کنند حضور فيزيکي در خانه کافي است
يک مرد فکر مي کند همين که در خانه باشد نشان دهنده صميميت او با همسرش است، آنها حساب نمي کنند که در زمان حضور در اتاق پاي کامپيوتر هستند يا فيلم مي بينند يا خواب هستند يا... براي مردها تنها فعاليت هاي ? نفره مي تواند نشان دهنده صميميت باشد، در اين فعاليت هاي ? نفره حضور ? نفر براي مرد آرامش بخش است.

اما براي زن ها اينگونه نيست، او براي اينکه احساس آرامش کند بايد مطمئن شود که همسرش به لحاظ احساسي، فيزيکي و ذهني با او همراه است.


راه حل: ? کار را فراموش نکنيد زن ها براي داشتن يک رابطه موفق نياز دارند که هم صحبت کنند، هم توجه کافي دريافت کنند و هم با همسرشان ارتباط حسي و فيزيکي داشته باشند و در نتيجه اين حالات احساس صميميت بيشتري مي کنند.



اشتباه هفتم : مردها مي گويند همسرشان به آنها توجه کافي ندارد
بايد بدانيد که خانم ها به راحتي مي توانند چند کار را با هم انجام دهند و اين جزو طبيعت آنهاست، اما مردها اينگونه نيستند. به عنوان مثال يک خانم هم مي تواند تلفن جواب دهد، هم به غذا سرکشي کند و هم با شوهرش درباره يک موضوع مهم صحبت کند، اما در اين مواقع مرد فکر مي کند همسرش به او بي توجه است. مردها به دنبال توجه کامل هستند و مي خواهند وقتي حرف مي زنند همسرشان هيچ کاري نکند، در صورتي که نمي دانند که همسرشان به حرف ها با توجه کامل گوش مي کند. با همه اين حرف ها يک مرد چطور مي تواند توجه کامل همسرش را جلب کند؟


راه حل : بهترين کار اين است که هنگام صحبت دست هاي همسرتان را در دست بگيريد، با اين راه ديگر گمان نمي کنيد که او نسبت به حرف هايتان بي توجه است.



اشتباه هشتم : مردها بيشتر به خودشان توجه مي کنند تا همسرشان
يکي از رايج ترين اشتباهات مردان هنگام ارتباط با همسر يا نامزدشان اين است که اصلا به نيازهاي عاطفي متفاوت همسرشان توجه نمي کنند و بيشتر توجه آنها به احساسات خودشان است. از طرف ديگر براي زنان نيز چندان مهم نيست که مردان درباره آنها چه فکر مي کنند، همه آنچه براي آنها اهميت دارد احساس خودشان نسبت به مرد زندگي شان است. يک زن چندان توجه نمي کند که شما چقدر مي خواهيد او را تحت تاثير قرار دهيد. اگر شما خودتان فکر مي کنيد همسر يا نامزد خوبي هستيد، در احساسات او تاثير خاصي ندارد. او چندان توجه نمي کند که شما در دلتان به چه فکر مي کنيد.


راه حل : اگر مي خواهيد همسرتان را تحت تاثير قرار دهيد، سعي کنيد احساساتش را بيشتر بشناسيد از او درباره احساساتش بپرسيد تا راه هاي خوشحال کردنش را پيدا کنيد.



اشتباه نهم : کسل بودن!
يک مرد بايد در زندگي اش احساس شوق و اشتياق داشته باشد (در کنار همسري که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل تر مي شود. اين مورد مي تواند کار يا فعاليت فرهنگي يا... باشد. وقتي شما به نيازهاي خودتان توجه کافي داشته باشيد و سعي کنيد استعداد هاي بالقوه خودتان را شکوفا کنيد و با انجام دادن کاري که دوست داريد شاداب باشيد، مسلما در کنار همسرتان نيز زندگي بهتري خواهيد داشت و بهتر مي توانيد او را خوشحال کنيد.



10 نکته که زنان دوست دارند مردان در مورد آنهابدانند
1 - زنان دوست دارند که از آنها راهنمايي و نصيحت بخواهيد.
2 - خواسته هايتان را غيرمستقيم با آنها مطرح کنيد.
3 - زنان انتظار دارند که به آنها زنگ بزنيد.
4 - هر گاه زني در اوج خشم و غم قرار گرفته باشد، به هيچ عنوان تقصيري را به گردن نمي گيرد.
5 - بسياري از زنان به اين علت که نمي خواهند کسي ايشان را نيازمند بداند، نيازهايشان را انکار مي کنند.
6 - يک زن به طور ذاتي از توانايي نامحدودي در شاداب ساختن ديگران برخوردار است. اما وقتي آن زن لبخند مي زند، لبخندش به اين معنا نيست که در اوج شادابي و خوشحالي قرار دارد.
7 - يک احساس پنهان در درون زن به او مي گويد نمي خواهم خواسته هايم را به همسرم بگويم، اگر عشق او به من واقعي باشد، خودش از نيازهايم مطلع مي شود.
8 - هيچ چيزي را در رابطه اش با شما فراموش نمي کند.
9 - همسرتان مي خواهد در صدر فهرست اولويت هاي شما قرار بگيرد، او جايگاه شماره يک را مي خواهد، او مي خواهد بيش از دوستان، همکاران، مشتريان و حتي مادرتان براي شما مفهوم داشته باشد.
10 - هيچ وقت از گفتن جمله دوستت دارم به زن مورد علاقه تان غافل نشويد.



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
چرا دختران باید پسته بخورند
گران‌ترین بیماری جهان چیست؟
حقایـقی جـالب دربـاره مغـز انـسان
شما هم گردن درد دارید؟
عطسه صبر
توجه خانمها به کدام اندام مردان بیشتر است!!!
یک نوشیدنی مفید برای مغز
اینها را بخورید تا خوش اخلاق شوید!
۱۴ خاصیت شگفت‌انگیز آب برای بدن
مضرات واقعي چاي و قهوه

تاریخ : چهارشنبه 04 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 61

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
» رنج چیست؟ »» سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
» خیالت بیشتر از تو با من کنار می آید. »» سه شنبه 20 اسفند 1392
» اگر فـرهـاد باشـی همـه چیـز شیـریـن می شـود »» شنبه 10 اسفند 1392
» من اینجا بس دلم تنگ است »» یکشنبه 20 بهمن 1392
» ۱۰ نکته کوچک و مهم در فتوشاپ برای طراحان وب »» جمعه 18 مرداد 1392
» چرا دختران باید پسته بخورند »» جمعه 18 مرداد 1392
» تقویم مناسبت‌ها و فضایل ماه مبارک رمضان »» سه شنبه 18 تیر 1392
» دعاى شب آخر شعبان و شب اول رمضان »» سه شنبه 18 تیر 1392
» برگرد ... »» دوشنبه 27 خرداد 1392
» قصه غريبي »» دوشنبه 27 خرداد 1392
آمار کاربران

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوند هاي روانه

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به تنهاترین آرزو مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

تنهاترین آرزو