تنهاترین آرزو
پزشکی و بهداشتی
قالب وبلاگ
موضوعات سايت
درهم و برهم
متفرقه
عکس
اس ام اس و پیامک
خبر تصویری
داستان
پزشکی و بهداشتی
عاشقانه ها
حدیث
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت تنهاترین آرزو خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







پسته در گروه مغزها و آجیل‌ها یکی از بهترین منابع پتاسیم محسوب می‌شود که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است.

این دانه خوش آب و رنگ اگرچه جثه و اندازه کوچکی دارد اما خواص درمانی و غذایی آن به حدی زیاد است که می‌تواند ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را در بدن کنترل کند. اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید، اگر برایتان مهم است که پوست و مویی سالم داشته باشید بهتر است مصرف پسته را به برنامه هفتگی‌تان بگنجانید.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 6 نفر مجموع امتیاز : 6

درباره : درهم و برهم , پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : جمعه 18 مرداد 1392 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 79

ایسنا: رییس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان با بیان اینکه دیابت گران‌ترین بیماری جهان است، افزود: هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای از بیماران دیابتی که در مراحل اولیه هستند، حمایت نمی‌کنند.

بهرام فروزنده‌فر گفت: شرایطی که برای بیماران دیابتی فراهم شده است، جوابگوی نیازمندی‌های آنان برای درمان بیماری‌شان نیست.

وی با اشاره به اینکه برای بیماری دیابت درمان‌هایی به وسیله قرص و انسولین امکان‌پذیر است، ادامه داد: یک بیمار دیابتی در طول روز 4 تا 6 مرتبه باید قند خونش را کنترل کند چرا که بالا و پایین رفتن قند خون این بیماران منجر به کما در آن‌ها می‌شود.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 4

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 43




طی تاریخ، مغز انسان در نادیده گرفته شدن خود نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است. تمامی انسان‌ها از مصریان باستان گرفته تا ارسطو اهمیت چندانی به نقش ماده مرموزی که میان دو گوش انسان قرار گفته است نداده‌اند. آناتومی شناس معروف "گالن" به مغز به عنوان فرمانده حرکات و صحبت کردن بدن انسان اعتبار داد اما حتی او نیز توجه چندانی به ماده سفید و خاکستری مغز نداشت. بر اساس گزارش لایو ساینس امروزه تحقیقات و پیشرفت‌های تکنولوژیکی امکان مشاهده نزدیک مغز انسان را به وجود آورده است و یافته‌هایی که به واسطه این تکنولوژی‌ها به دست آمده‌اند می‌توانند افرادی مانند گالن را نیز شگفت زده کنند:




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 64

گردن ظریف‌ترین، منعطف‌ترین و درعین حال آسیب‌پذیرترین بخش ستون فقرات است.




یک متخصص فیزیوتراپی با بیان اینکه گردن درد به عنوان یکی از شایع‌ترین دردهای جوامع امروزی شناخته می‌شود و یکی از دلایل شایع بروز آن ضعف عضلانی و فقر حرکتی است، گفت:‌ عوامل متعددی از جمله عادات نادرست وضعیتی، حمل اجسام سنگین، انجام فعالیت‌های طولانی و کار با کامپیوتر، تصادفات، ضربه، آرتروز، آرتریت روماتوئید، فتق دیسک بین مهره‌ای، ضعف عضلات گردن، چاقی، عفونت‌ها و فشارهای روحی در بروز گردن درد دخالت دارند.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 1

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 57

یک، دور سه، چهار ... چهارتا عطسه پشت سر هم، خیلیه! به نظر نمی آید سرما خورده باشد. جوان سرحال و قدکشیده ای است. از ریش های کم پشت و نرمش، و سبیل های سبز نشده اش، می خورد که ١۴ یا ١۵ سالش باشد. خودش هم تعجب کرده است. یک لحظه می ایستد، ظاهرا توی جیبهایش دنبال دستمال می گردد. چیزی پیدا نمی کند و به آستین پیراهن گل گلی اش قناعت می کند. هنوز ایستاده است. گمانم هنوز دارد به حکمت عطسه هایش فکر می کند. سرش را بالا می آورد و با انگشتهای وسطی اش بالای خرخره اش را می خاراند. یک ١٠، ٢٠ ثانیه ای است که در همین حالت است. بعد مثل اینکه از چیزی شرمنده شده باشد، سرش را پایین می اندازد. راهش را کج می کند و به جای خیابان گیشا به سمت میدان انقلاب می رود. فکری موندم که چرا این کار را کرد.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 48

آرزوی خوبی است، اما باید بدانید زمانی که نوبت به موارد بهداشتی و نگهداری از بدن می رسد، خانم ها متوجه همه چیز می شوند. و از آنجایی که بیشترین میزان توجه آنها در انتخاب همسر مناسب به مواردی نظیر بو، و بهداشت بر می گردد، جوراب های کثیف و یا ناخن های نا مرتب می توانند به راحتی رابطه شما دو نفر را بر هم زنند.





ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : درهم و برهم , پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : دوشنبه 09 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 58



نوشیدن یک لیوان شیر در روز برای مغز سودمند است.



بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی لبنیات به چاپ رسید، نوشیدن یک لیوان شیر در روز نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد.

محققان دریافتند افراد بزرگسالی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند، از امتیاز بالاتری در تست های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.

برای انجام این تحقیق، بیش از 900 زن و مرد بین سنین 23 تا 98 سال در آزمون های مغزی از جمله مهارت های بینایی، گویایی و حافظه قرار گرفتند.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 4

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 08 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 56

محققان دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند به تازگی بر روی عادات غذایی بزرگسالان جوان تحقیقات جدید را انجام دادند.
آنها پس از بررسی ۲۱ روزه دفتر غذایی پر شده توسط ۲۸۱ فرد جوان دریافتند که مصرف مقدار مناسبی از میوه و سبزی باعث می‌شود که فرد احساس سبک تر و آرام تر و پر انرژی تری داشته باشد.
محققان همچنین دریافتند که هنگامی که این افراد از سبزی و میوه‌ها بیشتر مصرف کرده بودند، شادتر و فعال ترشده بودند.
محققان همچنین کشف کردند که خوردن میوه‌ها و سبزیها خلق مثبت آنها را افزایش داده است.
دکتر تامیلین گفت: ما اثبات کردیم که افراد جوان‌تر به مصرف ۷ یا ۸ واحد میوه و سبزی در هر روز نیاز دارند تا به یک تغییر مثبت معنی دار برسند
@!!!



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 08 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 65

یکی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است. این عارضه ممکن است به احتمال نشانه‌ی کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و نشانه‌ی مهم تشنگی بدن است.



آب منبع خوبی برای حفظ و شادابی پوست به شمار می‌رود، برای سلامت قلب مفید است، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن است.
آب ترکیب اصلی نسوج بدن است و به طور متوسط حدود ۶۵ درصد وزن بدن یک شخص بالغ را آب تشکیل می‌دهد که این مقدار برای کودکان بیشتر است.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : چهارشنبه 04 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 59



تاكنون بارها به اين نكته اشاره شده كه خوردن بيش از حد كافئين (اعم از چاي و قهوه) براي خانم هاي باردار مجاز نيست.

اما اين بار قصد داريم به صورت جدي تر شما را نسبت به خطرات مصرف كافئين آگاه كنيم.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 6

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : چهارشنبه 04 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 55



محقق برگزيده هجدهمين جشنواره علوم پزشکي رازي از تأثير عصاره نعناع در کاهش دردهاي ناشي از ميگرن خبر داد.

  افشين برهاني، با بيان اين که ميگرن بيماري بسيار شايعي است، اظهار داشت
:

18 درصد خانم ها و 6 درصد آقاين از ميگرن رنج مي برند.




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 4

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : چهارشنبه 04 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 46




يک مرد فکر مي کند همين که در خانه باشد نشان دهنده صميميت او با همسرش است، آنها حساب نمي کنند که در زمان حضور در اتاق پاي کامپيوتر هستند يا فيلم مي بينند يا خواب هستند يا...

تا به حال شنيده ايد که زباني که زنان حرف مي زنند متفاوت از زباني است که آقايان استفاده مي کنند. مثلا وقتي يک خانم مي گويد « حرفش را نزن، اصلا برايم مهم نيست »، در واقع مي خواهد به طرف مقابل بفهماند که نه تنها موضوع برايش مهم است بلکه باعث ناراحتي اش هم شده است. اما کمتر مردي است که اين موضوع را بداند و تعبير درستي از آن داشته باشد، حالا اين موضوع ساده را به تمام وجوه زندگي تعميم دهيد تا درک کنيد زنان چه رازهاي بزرگي هستند. مرداني که نتوانند راز شخصيت زنان را کشف کنند خواه ناخواه دچار اشتباه هاي بزرگي در قبال آنها مي شوند تا جايي که ممکن است زندگي و رابطه شان تحت الشعاع قرار بگيرد. در اين مطلب شما را با ?مورد از اين اشتبا هات رايج مردها آشنا مي کنيم تا شايد کمي به مردها کمک شود که رفتار همسرشان را رمزگشايي کنند.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : چهارشنبه 04 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 58

حقیقت شگفت انگیز درباره عطسه !




لاریسا معمولاً نه فقط یکبار، نه دوبار، بلکه سه بار پشت سر هم عطسه می کند. به محض اینکه وارد اتومبیل می‌شود، اگر هوای بیرون آفتابی باشد عطسه‌اش می‌‌‌گیرد. پدرش هم همینطور است. وقتی یک آدامس نعنایی دهانش می‌اندازد هم وضع همینطور است.

لاریسا که 30 سال دارد، تنها کسی نیست که این وضع را دارد. خیلی‌ها در زمان‌های خاص عطسه‌شان می‌گیرد مثلاً بعد از ورزش کردن، برداشتن ابرویشان، زیر نور آفتاب و ...

در زیر به دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 01 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 61

باکتری های لثه وارد جریان خون شده و خطر ایجاد لخته های خونی و حمله قلبی را افزایش می دهند.

 

 


مطالعات انجام شده در انگلیس نشان می دهند که مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم، خطر حملات قلبی را کاهش می دهد. چرا که باکتری های لثه که موجب بروز پلاک های دندانی می شوند، می توانند از دهان به جریان خون منتقل شده و احتمال تشکیل لخته های خونی، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی را افزایش دهند.

متخصصان معتقدند که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به خونریزی لثه ها شده و شرایط انتقال باکتری ها به جریان خون را فراهم می کند، این باکتری ها موجب تشکیل لخته های خونی و در نهایت ابتلا به بیماری های قلبی می شوند.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 01 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 50

بهترين دم كردني ها براي رفع سرماخوردگي





براي سرماخوردگي هاي ساده در فصل سرد، كدو حلوايي يك درمان مناسب است كه مي تواند به صورت بخار پز به همراه كمي پودر نبات و دارچين مصرف شود. كدو حلوايي منبع مناسب ويتامين E، C و بتاكاروتن است كه همه آنها خاصيت آنتي اكسيداني دارند.

فرهنگ نیوز:ابتلا به عفونت هاي ويروسي مجاري تنفسي فوقاني كه با نام عمومي سرماخوردگي شناخته مي شود،‌ از شايع ترين بيماري هايي است.

سالی یکبار دست کم ، بيشتر افراد را در سراسر جهان مبتلا به سرماخوردگی مي شوند و براي چند روز، فعاليت هاي روزمره مبتلايان را تحت تاثير خود قرار مي دهد.

 

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 01 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 58

دلایل خارش سر و راه های درمان آن





یک متخصص پوست و مو با اشاره به اگزمای سبوره به عنوان یکی از علل خارش سر تاکید کرد:« حدود 3 تا 5 درصد از افراد جامعه مبتلا به اگزمای سبوره هستند بنابراین بیمای شایعی بوده که با درمان قابل کنترل است و افراد مبتلا با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.»

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 01 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 57

چرا پانسمان زخم را باید عوض کرد؟





ایجاد زخم روی پوست، راهی برای ورود هر گونه میکروب به داخل بدن می باشد. بنابراین آسیب سد دفاعی بدن (پوست) و بروز هر گونه زخمی را باید جدی گرفت و هر چه زودتر آن را پانسمان کرد تا دچار عفونت نشود.

هدف از پانسمان و مراقبت کردن از زخم، بهبود سریع تر آن و جلوگیری از بروز عفونت می باشد.

خوشبختانه بسیاری از زخم های ایجادشده روی پوست، سطحی هستند و پس از مراقبت لازم،‌بهبودی کامل پیدا می کنند.

 




ادامه مطلب

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پزشکی و بهداشتی ,

تاریخ : یکشنبه 01 بهمن 1391 نویسنده : تنهاترین آرزو l بازدید : 54

مطالب گذشته
» رنج چیست؟ »» سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
» خیالت بیشتر از تو با من کنار می آید. »» سه شنبه 20 اسفند 1392
» اگر فـرهـاد باشـی همـه چیـز شیـریـن می شـود »» شنبه 10 اسفند 1392
» من اینجا بس دلم تنگ است »» یکشنبه 20 بهمن 1392
» ۱۰ نکته کوچک و مهم در فتوشاپ برای طراحان وب »» جمعه 18 مرداد 1392
» چرا دختران باید پسته بخورند »» جمعه 18 مرداد 1392
» تقویم مناسبت‌ها و فضایل ماه مبارک رمضان »» سه شنبه 18 تیر 1392
» دعاى شب آخر شعبان و شب اول رمضان »» سه شنبه 18 تیر 1392
» برگرد ... »» دوشنبه 27 خرداد 1392
» قصه غريبي »» دوشنبه 27 خرداد 1392
آمار کاربران

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوند هاي روانه

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به تنهاترین آرزو مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

تنهاترین آرزو